Waar ik bij de GTX 750 Ti review nog wat tests met lagere resoluties mee nam laat ik deze hier wederom achterwege. Met 1280×1024 had die kaart al geen problemen, en de GTX 950 zit daar dus veilig boven. Wel is het prijsverschil tussen deze twee kaarten (vermoedelijk) niet heel groot, wat de GTX 950 best een interessante optie maakt voor sub-FullHD Gamers. Wel moet ik opmerken dat de GTX 750 Ti geen PCI-E Power aansluiting nodig heeft, en dus bij het upgraden van oudere of OEM systemen soms beter zal passen.
Benchmark verschillen tussen een FullHD (1080p) scherm en een 1200p scherm zijn in de praktijk vrij klein, en mocht je een dergelijk scherm hebben kan je deze 1080p resultaten prima toepassen op je eigen situatie, de verliezen in framerates blijven normaliter rond de 10%, dus het doorrekenen is relatief eenvoudig en je kan dus concluderen dat een GTX 950 daar feitelijk alle games speelbaar moet houden, maar weliswaar niet op de (aller) hoogste instellingen.
Als je een alternatieve resolutie gebruikt als bijvoorbeeld 2560x1080p (Ultrawide panelen) dan moet je rekening houden met prestaties die tussen 1080p en 1440p zitten, en dan krijgt de GTX 950 het dus al snel zwaar als je zware games wilt spelen, hetzelfde gaat op voor (veelal 34”) 3440x1440p schermen, ook voor gamen op die resolutie zal je echt dieper in de buidel willen tasten dan een GTX 950.