Watch Dogs is een game waar veel mensen al een tijd naar uit keken, en gezien deze game tijdens het schrijven van deze review uit kwam besloten ook deze maar even in de review op te nemen. Watch Dogs heeft in tegenstelling tot de eerder genoemde games echter geen ingebouwde benchmark, dus moest ik met behulp van Fraps de prestaties tijdens het gamen meten. Deze benchmark is dus niet per grafische kaart exact gelijk, omdat je niet exact hetzelfde patroon kan testen, vandaar ook even een aparte header. Om toch een beetje vergelijking te maken heb ik per kaart 3 opnames gemaakt van 3 minuten per stuk.
De test is als volgt: In de startzone zocht ik de aandacht van de politie, zodra de achtervolging is ingezet race ik zo hard mogelijk door de stad, en probeer ik zo veel mogelijk objecten te raken om maar veel actie op het scherm te krijgen. Na 90 seconden stop ik de achtervolging, en volgt een 90 seconden durend vuurgevecht. De score die je ziet is het gemiddelde van de 3 opnames, echter lagen bij alle kaarten de onderlinge resultaten zeer dicht op elkaar; een indicatie dat die prestaties prima bruikbaar zijn.
De resultaten:
Voor een opname is het noodzakelijk om het spel dus enkele minuten te spelen, echter bij Ultra settings was de game op de 750 Ti dusdanig stotterend en storend dat ik deze als onspeelbaar moet afschrijven, vandaar dus geen resultaat.
Met Textures in alle gevallen op High (Hoger vereist meer dan 2GB geheugen op je GPU), de andere settings op medium, en met FXAA aan ziet de game er echter nog altijd uitstekend uit, en is hij ook uitstekend speelbaar op de 750 Ti met een gemiddelde framerate van 54. Één van de nieuwste en zwaarste games, maar er valt dus lekker van te genieten op een grafische kaart van 130 euro, een uitstekende prestatie.
- MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB Gaming
- Specificaties
- Uitpakken
- Testsysteem
- Synthetische Benchmarks
- Game Benchmarks – Ultra/Hoge Settings
- Game Benchmarks – Medium Settings
- Game Benchmarks – Lagere resoluties
- Game Benchmark – Watch Dogs
- OpenGL Prestaties
- Energieverbruik
- Warmte- en Geluidsproductie
- Overclocken
- Conclusie